» Duży współczynnik odrzuceń po wejściu na płatny artykuł / treść »Potrzeba uproszczonego zakupu treści -szybki zakup pojedynczej treści lub rejestracja subskrypcji »Brak podobnych rozwiązań na rynku online - u większości wydawców trzeba przejść długi proces rejestracji by dostać dostęp do contentu, przejścia z portalu głównego na podstrony płatności »Wprowadzenie szybkich płatności jako elementu reakcji na potrzeby rynku » Uproszczenie ścieżki dla klienta (brak elementów rozpraszających) - wzrost konwersji »Konieczność dostosowania rodzaju komunikatu zakupowego do klienta »Brak propozycji dla jednorazowych użytkowników
Jak wygląda to obecnie?
»Użytkownik od razu widzi, że treść jest płatna – czynnik negatywny » Brak interakcji – informacja statyczna »Konieczność wydania większej kwoty od razu – bez opcji mikropłatności »Długi proces rejestracji i opłaty: po wyborze abonamentu klient przechodzi długą ścieżkę, uzupełniając dane na kilku podstronach »Klient sam musi znaleźć dostęp, brak intuicyjności »Brak różnicowania komunikatu w zależności od zachowań klienta »Wbudowanie komunikatu w stronę - statyczność »Zbyt dużo treści w komunikacie – rozproszenie uwagi
Sposób działania Quitsnap
»Użytkownik trafia na treść tylko dla użytkowników Premium » W momencie scrollowania (lub czasu na stronie / intencji wyjścia etc.) na treści niedostępne wyświetlamy widget z instrukcją » Na widgecie możemy dawać klientowi kilka możliwości:
A) Mikropłatności za artykuł
B) Po wyborze mikropłatności zachęca klienta do aktywowania miesięcznej subskrypcji
C) Szybka rejestracja pełnej subskrybcji na widgecie i uzyskanie dostępu (API) – uniknięcie rozproszenia uwagi użytkownika
D) Aktywacja konta kodem sms bądź e-mail (połączone ze zgodą marketingową – lead generation)
Różnicowanie komunikatów i A/B test – wzrost skuteczności
Możemy wyświetlać użytkownikowi inną treść za każdym razem:
jeśli nie kupi całego abonamentu wyświetlamy np. opcje freemium
po pierwszej negatywnej decyzji możemy wyświetlać propozycję mikropłatności
Opcje mogą być różnicowane ze względu na wiele czynników:
czas na stronie
użytkownik zalogowany / niezalogowany
źródło wejścia na stronę
% przejrzanych stron
godzina, data wizyty
lokalizacja użytkownika
poprzednie zachowania użytkownika
ilość wizyt ( stopniowanie promocji)
A/B test:
zmieniamy treść lub wygląd przekazu dla poszczególnych użytkowników 50% użytkowników otrzymuje komunikat A, 50% B – wybór najskuteczniejszego
wyniki i analizy są dostępne w panelu Quitsnap
wybieramy najefektywniejszą opcję dla klientów danego portalu
Integracja i formy płatności
Usługa może zostać zainstalowana w 5 minut – wpięcie krótkiego kodu na stronę
Wygląd komunikatów proponuje Quitsnap
Ścieżki zakupu są ustalane wspólnie z partnerem – na podstawie analizy zachowań grup użytkowników
Płatności odbywają się w czasie rzeczywistym
Raportowanie dostępne jest w panelu Quitsnap
Szybka integracja API na linii Quitsnap – partner
Możliwość rozszerzenia marketing automation o inne funkcje Quitsnap
Działania Quitsnap nie obciążają strony internetowej
Opcja przetestowania usługi np. na 3 % procentach ruchu na stronie – po analizie dalsze działania i decyzje
10. Formy płatności dla użytkownika: a) BLIK b) Szybki przelew (wszystkie banki PL oferujące usługę) c) Podpięcie karty kredytowej (subskrypcje) d) Gpay, Apple Pay
Korzyści
Wzrost konwersji ze strony internetowej/aplikacji – maksymalizacja zysków
Zmniejszenie współczynnika odrzuceń na stronie
Wzrost wpływów poprzez wprowadzenie mikropłatności za content
Testowanie A/B i dostosowywanie komunikatów płatniczych do profilu użytkowników
Zwiększanie bazy zgód marketingowych, mailingowych, SMS
Interakcja użytkownika ze stroną, unowocześnienie i uproszczenie procesów
Dosprzedaż dla użytkowników PREMIUM (propozycje dodatkowych usług, produktów partnerów)
Upgrade użytkowników mikropłatności na stałe subskrypcje
Proste i skuteczne formy płatności
Model rozliczeń z Quitsnap - succesfee
Pozyskanie użytkowników do tej pory nie kupujących żadnego contentu na stronie
Prosta implementacja narzędzia Quitsnap
Support technologiczny i analityczny
Case study – portal oświatowy.pl
Dokonanie mikroopłaty / wyjście
Czas testu A/B – 2 tygodnie Zasada testu:
»(A) 50% użytkowników witryny, przy intencji wyjścia, z artykułu premium, widzi widget – 1 zł za ten artykuł? Dokładnie tak! Przeczytaj
» (B) 50% Brak usługi Quitsnap
Test grupy A:
Dodatkowo , grupie A (22,57%), po przeczytaniu artykułu zaproponowano zakup pełnego dostępu w promocyjnej cenie:
»wyświetlenie komunikatu widget po zescrollowaniu na koniec artykułu (50%), »mail na adres podany przy płatnościach - po 1h od opłaty (50%).
Inne zastosowania Widgetu – ONE CLICK
Here&NOW– zakupy po opłaceniu koszyka – zintegrowany ze wszystkimi silnikami ecommerce system dosprzedaży po opłaceniu koszyka, w jednej paczce + zakupy z widgetem
Wspomaganie inicjatyw charytatywnych
Możliwość wpłacania datków na konkretne cele w szybki sposób / wykup subskrypcji