#Płatności
   w Widgetach
 

Technologie

Płatności w Widgetach

Geneza narzędzia Quitsnap - zakup na widgecie

» Duży współczynnik odrzuceń po wejściu na płatny artykuł / treść
» Potrzeba uproszczonego zakupu treści - szybki zakup pojedynczej  treści lub rejestracja subskrypcji
» Brak podobnych rozwiązań na rynku online -
u większości wydawców trzeba przejść długi proces rejestracji
   by dostać dostęp do contentu, przejścia z portalu głównego na podstrony płatności
» Wprowadzenie szybkich płatności jako elementu reakcji na potrzeby rynku 
» Uproszczenie ścieżki dla klienta (brak elementów rozpraszających) - wzrost konwersji
» Konieczność dostosowania rodzaju komunikatu zakupowego do klienta
» Brak propozycji dla jednorazowych użytkowników 

Jak wygląda to obecnie?

» Użytkownik od razu widzi, że treść jest płatna – czynnik negatywny
» Brak interakcji – informacja statyczna
» Konieczność wydania większej kwoty od razu – bez opcji mikropłatności
» Długi proces rejestracji i opłaty: po wyborze abonamentu klient
   przechodzi długą ścieżkę, uzupełniając dane na kilku podstronach
» Klient sam musi znaleźć dostęp, brak intuicyjności
» Brak różnicowania komunikatu w zależności od zachowań klienta
» Wbudowanie komunikatu w stronę - statyczność
» Zbyt dużo treści w komunikacie – rozproszenie uwagi

 

Sposób działania Quitsnap

» Użytkownik trafia na treść tylko dla użytkowników Premium
» W momencie scrollowania (lub czasu na stronie / intencji wyjścia etc.) na treści niedostępne wyświetlamy widget z instrukcją 
» Na widgecie możemy dawać klientowi kilka możliwości:

A) Mikropłatności za artykuł

B) Po wyborze mikropłatności zachęca klienta do aktywowania miesięcznej subskrypcji

C) Szybka rejestracja pełnej subskrybcji na widgecie i uzyskanie dostępu (API) – uniknięcie rozproszenia uwagi użytkownika

D) Aktywacja konta kodem sms bądź e-mail (połączone ze zgodą marketingową – lead generation)

Różnicowanie komunikatów i A/B test – wzrost skuteczności

Możemy wyświetlać użytkownikowi inną treść za każdym razem:

  • jeśli nie kupi całego abonamentu wyświetlamy np. opcje freemium
  • po pierwszej negatywnej decyzji możemy wyświetlać propozycję mikropłatności

Opcje mogą być różnicowane ze względu na wiele czynników:

  • czas na stronie
  • użytkownik zalogowany / niezalogowany
  • źródło wejścia na stronę
  • % przejrzanych stron
  • godzina, data wizyty
  • lokalizacja użytkownika
  • poprzednie zachowania użytkownika
  • ilość wizyt ( stopniowanie promocji)

A/B test:

  • zmieniamy treść lub wygląd przekazu dla poszczególnych użytkowników 50% użytkowników otrzymuje komunikat A, 50% B – wybór najskuteczniejszego 
  • wyniki i analizy są dostępne w panelu Quitsnap
  • wybieramy najefektywniejszą opcję dla klientów danego portalu

Integracja i formy płatności

  1. Usługa może zostać zainstalowana w 5 minut – wpięcie krótkiego kodu na stronę
  2. Wygląd komunikatów proponuje Quitsnap
  3. Ścieżki zakupu są ustalane wspólnie z partnerem – na podstawie analizy zachowań grup użytkowników
  1. Płatności odbywają się w czasie rzeczywistym
  2. Raportowanie dostępne jest w panelu Quitsnap
  3. Szybka integracja API na linii Quitsnappartner
  1. Możliwość rozszerzenia marketing automation o inne funkcje Quitsnap
  2. Działania Quitsnap nie obciążają strony internetowej
  3. Opcja przetestowania usługi np. na 3 % procentach ruchu na stronie – po analizie dalsze działania i decyzje 

10. Formy płatności dla użytkownika:
a) BLIK
b) Szybki przelew (wszystkie banki PL oferujące usługę)
c) Podpięcie karty kredytowej (subskrypcje)
d) Gpay, Apple Pay

Korzyści

  • Wzrost konwersji ze strony internetowej/aplikacji – maksymalizacja zysków

  • Zmniejszenie współczynnika odrzuceń na stronie

  • Wzrost wpływów poprzez wprowadzenie mikropłatności za content

  • Testowanie A/B i dostosowywanie komunikatów płatniczych do profilu użytkowników

  • Zwiększanie bazy zgód marketingowych, mailingowych, SMS

  • Interakcja użytkownika ze stroną, unowocześnienie i uproszczenie procesów

  • Bieżąca analiza zachowań płatniczych odwiedzających

  • Dosprzedaż dla użytkowników PREMIUM (propozycje dodatkowych usług, produktów partnerów)

  • Upgrade użytkowników mikropłatności na stałe subskrypcje

  • Proste i skuteczne formy płatności

  • Model rozliczeń z Quitsnap -  succes fee

  • Pozyskanie użytkowników do tej pory nie kupujących żadnego contentu na stronie

  • Prosta implementacja narzędzia Quitsnap

  • Support technologiczny i analityczny


Case study – portal oświatowy.pl

Dokonanie mikroopłaty / wyjście

Czas testu A/B – 2 tygodnie
Zasada testu:

» (A) 50% użytkowników witryny, przy intencji wyjścia, z artykułu premium, widzi widget – 1 zł za ten artykuł? Dokładnie tak! Przeczytaj

» (B) 50% Brak usługi Quitsnap

Test grupy A:

Dodatkowo , grupie A (22,57%), po przeczytaniu artykułu zaproponowano zakup pełnego dostępu w promocyjnej cenie:

» wyświetlenie komunikatu widget po zescrollowaniu
   na koniec artykułu (50%),
» mail na adres podany przy płatnościach - po 1h od opłaty (50%).


Inne zastosowania Widgetu – ONE CLICK


 Here&NOW – zakupy po opłaceniu koszyka – zintegrowany ze wszystkimi silnikami ecommerce system dosprzedaży po opłaceniu koszyka,
w jednej paczce + zakupy z widgetem



Wspomaganie inicjatyw charytatywnych

 Możliwość wpłacania datków na konkretne cele w szybki sposób / wykup subskrypcji





KONTAKT

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. +48 664 905 436

ul. Al. Jerozolimskie 123A,
02-017 Warszawa
woj. Mazowieckie