Czym jest RCS? To technologia, krótkich, aczkolwiek bardzo funkcjonalnych wiadomości tekstowych i obrazkowych. Standard ten pozwala na dynamiczną interakcję na linii nadawca - odbiorca. Do tej pory, w odchodzącym do lamusa standardzie SMS, niemożliwym było podjęcie akcji, rozszerzenie wybranej treści, wypełnienie formularza, przesłania funkcyjnych obrazów, branding wiadomości, opłacenie usługi, przekazywanie lokalizacji w real time. RCS to nowe możliwości dla wszystkich kanałów sprzedaży czy informacji.
Możemy pokusić się o porównanie jej do dobrze nam znanych komunikatorów, takich jak: Messenger, WhatsApp, Hangouts i wiele innych. To za pomocą tych narzędzi możemy widzieć status wiadomości, dodawać reakcję, wysyłać sprawnie animacje, widzieć czy klient odpisuje, czy jest aktywny, uatrakcyjniać graficznie informacje, tworzyć korespondencję grupową etc. Te wszystkie funkcję będą dostępne w standardzie RCS. Jednak technologia daje wiele możliwości tym firmom, które posiadają numer telefonu klienta. Jakie to opcje?