#RCS
 
 

Technologie

RCS

Czym jest RCS? To technologia, krótkich, aczkolwiek bardzo funkcjonalnych wiadomości tekstowych i obrazkowych. Standard ten pozwala na dynamiczną interakcję na linii nadawca - odbiorca. Do tej pory, w odchodzącym do lamusa standardzie SMS, niemożliwym było podjęcie akcji, rozszerzenie wybranej treści, wypełnienie formularza, przesłania funkcyjnych obrazów, branding wiadomości, opłacenie usługi, przekazywanie lokalizacji w real time. RCS to nowe możliwości dla wszystkich kanałów sprzedaży czy informacji.

Możemy pokusić się o porównanie jej do dobrze nam znanych komunikatorów, takich jak: Messenger, WhatsApp, Hangouts i wiele innych. To za pomocą tych narzędzi możemy widzieć status wiadomości, dodawać reakcję, wysyłać sprawnie animacje, widzieć czy klient odpisuje, czy jest aktywny, uatrakcyjniać graficznie informacje, tworzyć korespondencję grupową etc. Te wszystkie funkcję będą dostępne w standardzie RCS. Jednak technologia daje wiele możliwości tym firmom, które posiadają numer telefonu klienta. Jakie to opcje?

Opcje

  • czat i czat grupowy,
  • przesyłanie plików dowolnego typu pomiędzy użytkownikami,
  • wzbogacenie standardowego połączenia głosowego strumieniem wideo wysokiej jakości pochodzącego z kamery jednego z telefonów,
  • informację w real time o dostępności poszczególnych usług po drugiej stronie,
  • wysyłanie informacji do 8 000 znaków
  • komunikację poprzez numer telefonu, bez potrzeby wymiany specjalnych identyfikatorów czy dodatkowych numerów,
  • korzystanie z usług zaraz po kupnie telefonu ( nie wymaga ściągnięcia aplikacji, RCS będzie lub jest dostępny w każdym nowym telefonie)
  • umieszczenie logo jako zdjęcia profilowego kontaktu
  • wybór szaty graficznej konwersacji oraz zarejestrowanie nazwy nadawcy
  • wybór przez użytkownika opcji, tematu, zakresu usługi
  • możliwość domyślnych odpowiedzi (np.pobierz, tak, nie, subskrybuj etc.)
  • przyciski linkujące
  • wsparcie wszystkich największych sieci komórkowych i producentów telefonów

» Jeśli jeszcze nie skojarzyliście tego ze swoim biznesem to czas na kilka zastosowań praktycznych. RCS pozwoli wysyłanie ofert klientom, ściągnięcie np. aplikacji, wysłanie biletu, rezerwacji i jej potwierdzenia. Za jego pomocą bank będzie mógł wysłać propozycję kredytu a klient wziąć go nie wychodząc z komunikatora. Restauracja przypomni o rezerwacji jednocześnie pozwalając klientowi wybrać położenie stolika, wybrać menu, ustalić formę płatności jeszcze przed przyjściem do lokalu. Dostawca Internetu zaproponuje klientom nową usługę, pozwoli ja customizować, wybrać formę płatności, opłacić itd.
To wszystko odbywa się w ramach jednego czatu. Pozwala to uniknąć najczęściej przyczyny rezygnacji klienta zdecydowanego z usługi - konieczności przelogowania się między aplikacjami, rozkojarzenia czy rozmowy z pracownikiem danej firmy. Jednym słowem, RCS to idealne oddanie hasła, które przyświeca biznesowi online - "wszystko załatwisz w jednym miejscu".

RCS w Quitsnap

» Klientami Quitsnap są różne podmioty. Od e-commerce, fintechy, sieci afiliacyjne, firmy technologiczne etc. Generalnie, wszystkie firmy obecne w Internecie, sprzedające kupujące, dzwoniące, generujące leady. RCS jest idealną usługą do zwiększania konwersji ze strony, ratowania zamówień, realizacji usługi czy zebrania feebacku. Najprostszym przykładem jest wysłanie klientowi opuszczającemu stronę (i nie opłacającemu zamówienia) wiadomości RCS z zawartością koszyka, w której jednym kliknięciem można opłacić transakcję, dodać coś do zamówienia, zapytać o coś itd. Później wykorzystywać ten kanał do crossailu, ankietowania co do jakości usługi, poinformowanie o przesyłce czy akcjach marketingowych.

» Kolejnym przykładem może być hotel, który przypomni klientowi o rezerwacji, przy okazji korzystając z lokalizacji wyśle mapkę dojazdową , poinformuje o pogodzie na miejscu czy zaproponuje różne usługi dodatkowe, jak masaż, opiekę na dziećmi. Klient może zaakceptować te usługi jednym kliknięciem - szybkość, swoboda, a co najważniejsze brak dodatkowych czynności do wykonania przez klienta. Wszystkie te działania prowadzą do optymalizacji ruchu na stronie i ergonomii biznesu.

» Sektor finansowy czy ubezpieczeniowy również może korzystać z szerokiego wachlarza możliwości RCS w Quitsnap. Wspomniane wcześniej wzięcie pożyczki jednym kliknięciem, poza aplikacją np. banku to jedna rzecz, kolejne to windykacja, przedłużanie umów, propozycje kolejnych produktów ubezpieczeniowych czy finansowych, umawianie spotkań w połączeniu z lokalizacją, kalendarzem online etc.

» Przykłady możemy mnożyć, jednak każdy z sektorów to oddzielny projekt i unikalne usługi od Quitsnap. To u nas klient może połączyć RCS z marketing automation, sprzedażą afiliacyjną, call center. Wszystko jest kwestią pomysłu i narzędzi do realizacji - w QS jest to wszystko.

Kiedy, co i jak?

 Na mapce możemy zobaczyć jak wygląda obecnie sytuacja dostępności RCS w poszczególnych krajach. Wyróżniają się kraje amerykańskie, jednak technologia RCS to nieunikniony kierunek na całym świecie. Możemy to porównać z przejściem z ery telegrafu i faksu do SMS-ów i MMS-ów. W Quitsnapie nie jesteśmy ograniczeni żadnymi granicami terytorialnymi, a nasza hiszpańskojęzyczny oddział pomoże wdrożyć usługi w krajach latynoskich.

 Warto w tym momencie wspomnieć o tym, że gorącym zwolennikiem rozwiązań RCS-owych jest Google. To oznacza jedno, potwierdzając tezę z poprzedniego akapitu - ta technologia to nieunikniona przyszłość. Gigant z Mountain View lobbuje na rzecz unowocześnienia kanałów komunikacyjnych, promując tę technologię także w Polsce .

 W Polsce od roku operatorzy pozyskują klientów RCS-owych. Szacuje się ,ze na koniec 2020 będzie ich 10 milionów. Warto już teraz być gotowym na przyszłość.


KONTAKT

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. +48 664 905 436

ul. Al. Jerozolimskie 123A,
02-017 Warszawa
woj. Mazowieckie